URM Seminarski radovi (2. razredi)

Uvod u računalne mreže (2A, 2B, 2C)

Objašnjenje:

U zadacima-seminarskim radovima potrebno je izraditi sklop, web stranicu/objavu ili aplikaciju. Tekstualni radovi se objavljuju i prikazuju u pregledniku pristupanjem mrežnom sjedištu učenika (otvaranje besplatnog i funkcionalnog web sjedišta moguće je na from.hr ili se alternativno mogu koristiti servisi poput wixsite, wordpress, google sites i sl.), odnosno predajom rada (ako je praktičan) ili prezentacijom i objavom (u slučaju softverskog rada).

Web sadržaje treba raditi isključivo na hrvatskom jeziku i pismu (u slučaju nepostojanja ili nepoznavanja odgovarajućeg prijevoda stručni izrazi mogu ostati u izvorniku), a potrebno je i obavezno na kraju rada navesti i poveznice na sve bitne izvore informacija. Nakon naslova potrebno je napisati kratak sadržaj rada. Rad treba sadržavati bar tri poveznice sa odabranih pojmova na relevantne stranice, a može sadržavati i slike. Aplikaciju ili praktičan rad je također potrebno kratko dokumentirati na mrežnom sjedištu.

Potrebno je izraditi najmanje jedan rad u prvom i jedan u drugom polugodištu, a može ih biti ocijenjeno najviše četiri (4)  tijekom godine. Izrađeni zadatak koji je originalno autorsko djelo može biti ocijenjen ocjenama dobar, vrlo dobar ili odličan prema kriterijima vezanim uz cjelovitost, kvalitetu, upotrebljivost i originalnost. Dužina teksta treba biti cca 500 riječi. Moguće je dodavati i vlastite teme, te ukoliko nakon najave nastavniku odgovaraju nastavnim sadržajima bit će evaluirane kao i ovdje navedene.

Prijedlozi zadataka – tema:

  1. Model telegrafa. Izraditi model telegrafa prema video uputi danoj na https://youtu.be/1r2eOpkBTOo. Rad je potrebno demonstrirati uživo.
  2. Aplikacija za Morseovo kodiranje i dekodiranje. Izraditi aplikaciju (softver) za Morseovo kodiranje i dekodiranje sa programskim jezikom prema izboru. Rad je potrebno dokumentirati na web sjedištu (opis načina izrade, opis funkcionalnosti aplikacije, programski kod i slično) i prezentirati uživo.
  3. ARPAnet. Izraditi objavu/web stranicu na vlastitom sjedištu o mreži ARPAnet. Navesti tehničke detalje mreže. Tekst treba biti prilagođen srednjoškolskom uzrastu učenika bez obzira na struku školovanja.
  4. Internet okosnica. Napisati objavu/web stranicu na vlastitom mrežnom sjedištu o okosnici Interneta. Definirati okosnicu i njene razine. Pronaći i uključiti zanimljivosti vezane uz okosnicu. Tekst treba biti prilagođen srednjoškolskom uzrastu učenika bez obzira na struku školovanja.
  5. Circuit i Packet switching. Napraviti animaciju dvije vrste prespajanja prometa u mreži (circuit, odnosno packet switching). Za animaciju koristiti alat/tehnologiju prema izboru. Rad dokumentirati na svojem mrežnom sjedištu.
  6. OSI Model – memoriranje slojeva. Predložiti tehniku/smisleni niz riječi (najmanje tri načina) za pamćenje naziva svih razina OSI modela. 
  7. Mrežna križaljka. Sastaviti križaljku/osmosmjerku tipa prikazane sa temom računalnih mreža. Na površinu veličine prikazane potrebno je uvrstiti što više riječi vezanih uz zadanu temu (najmanje trideset). Rješenje je potrebno prezentirati (slikom ili na drugi način) na vlastitom internetskom sjedištu. Križaljka treba biti objavljena i puna i prazna (ako nije osmosmjerka).
    Zadatak krizaljka
  8. Postavljanje IP adrese iz naredbenog retka. Napisati objavu/web stranicu na vlastitom mrežnom sjedištu o tome kako se može IP adresa (statički) postaviti iz naredbenog retka. Postupak objasniti po koracima. Tekst treba biti prilagođen srednjoškolskom uzrastu učenika.
  9. Naredbe ping i ipconfig. Sastaviti objavu/web stranicu na vlastitom sjedištu o savjetima kako koristiti ping i ipconfig naredbu (tipa tips&tricks, neke poveznice na link). Sve postupke popratiti slikama i objasniti po koracima.
  10. Sastaviti objavu/web stranicu o temi “Localhost – što je i kako se koristi“. Obogatiti tekst objašnjenjima, prikazima ekrana i savjetima za upotrebu (link).
  11. QUIC protokol. Sastaviti objavu/članak o temi QUIC protokol. Navesti njegovu poziciju u OSI modelu te naglasiti ideju i prednosti ovog protokola.
  12. Sastaviti objavu/članak na temu standardi T568A i T568B. Članak bi trebao opisivati ukratko razliku, razloge i način korištenja te trenutno stanje u tom području.
  13. Opisati tehnologiju TokenRing. Objasniti ideju, komentirati upotrebljivost.
  14. Objasniti Kodiranje na fizičkoj razini. Na primjeru objasniti 4B/5B kodiranje. Komentirati velike nizove nula/jedinica u prijenosu podataka. Tekst treba biti prilagođen srednjoškolskom uzrastu učenika.
  15. Praktični savjeti za ostvarivanje peer to peer mreža. Na primjerima bar dva načina izvedbe komentirati postupak, dati savjete i rješenja mogućih problema ostvarenju jednostavne peer to peer mreže dva korisnika. Tekst treba biti prilagođen srednjoškolskom uzrastu učenika.
  16. TP kabeli u posebnim okruženjima. Opisati vrste TP kablova s obzirom na izvedbu. Priložiti slike i karakteristike. Na primjerima objasniti potrebu za korištenjem skupljih izvedbi TP kablova s obzirom na moguće smetnje.
  17. Optička vlakna. Opisati fizikalne osnove, komunikacijski kanal u svjetlovodnoj mreži, osobine optičkih vlakana i prijenosa svijetlosti.
  18. Izvedbe svjetlovodnih vlakana. Opisati jednomodna i višemodna svjetlovodna vlakna, širinu propusnog pojasa, slabljenje i gubitke.
  19. Prijenos analognih i digitalnih signala. Opisati propusnu širinu, objasniti digitalnu propusnost, opisati postupke modulacije, objasniti signalizaciju, modulaciju i ulogu mrežnih kartica.
  20. Podmorski optički vodovi. Opisati postupak izvedbe podmorskih optičkih vodova, opisati načine zaštite i popravaka. 
  21. Smetnje kod prijenosa signala bakrenim medijima (vrste, opisi, načini zaštite)