SJiWP LV

Uvod (rujan-listopad)

LV01 PregledniciPretrazivaci

  1. (***) Skicirajte i objasnite osnovne komponente preglednika.
  2. (***) Objasnite osnovni tijek renderiranja stranice.
  3. (***) Objasnite parsing kod prikaza web sadržaja neke stranice.
  4. (***) Ukratko objasnite Google-ov algoritam pretraživanja.
  5. (***) Ukratko objasnite bing-ov algoritam pretraživanja.
  6. (***) Ukratko objasnite DuckDuckGo-ov algoritam pretraživanja.
  7. (***) Ukratko objasnite YouTube-ov algoritam pretraživanja.

LV02 Skriptni jezici

LV03 Sustavi boja

 

 

 

 

 

LV04 Proces razvoja web sjedišta (pomoć: ideje za dizajn tehnologije mockup wireframe-mockup mapa sjedišta)

HTML (listopad-prosinac)

  • LV05 HTML osnove
  • LV06 HTML stilovi, slike, poveznice
  • LV07 HTML liste i tablice
  • LV08 HTML obrasci
  • LV09 HTML meta podaci, putanje
  • LV10 HTML Media
  • LV11 HTML Layout
  • LV12 Izrada mrežnog sjedišta (česte greške dizajnera mockplus)
  • LV13 HTML – rad na mrežnoj stranici

CSS

siječanj

  • LV14_ CSS povezivanje, vrste i sintaksa
  • LV15_ CSS vrste selektora i njihova primjena (vjezbe/css)
  • LV16_ CSS pozadine i prikaz elemenata na stranici
  • LV17_ CSS model kutije, tekst i ikone

veljača

  • LV18_CSS poveznice, tablice i liste
  • LV19_ CSS prikaz, pozicioniranje i prozirnost (VJEZBA, VJEZBA)
  • LV20_ CSS layout (maxwidth, overflow, block, align)

ožujak

travanj

svibanj

  • LV29 CSS RWD okviri (framework)
  • LV30 SEO*** (SEO preporuke, pitanja – u nastavku) 
    • Rad na projektnom zadatku
    • projekt2 – opis p2
  • LV31 PREGLED projekata 
  • LV32 PREGLED projekata / Zaključivanje ocjena

lipanj

  • LV33: Zaključivanje ocjena
  • LV34:
  • LV35: 

***SEO / optimizacija

  1. Što je i što ima za cilj optimizacija mrežnog sjedišta za tražilice
  2. Opišite kako možemo podijeliti proces optimizacije (3)?
  3. Koji je osnovni, a koji sporedni cilj optimizacije mrežnog sjedišta?
  4. Što predstavlja konverzija i kako se događa?
  5. Opišite koje vrste rezultata tražilice prezentiraju korisniku (2).
  6. Koliki se postotak svih klikova na tražilici odvija na prvoj stranici?
  7. Zašto se optimizacija mrežnog sjedišta za tražilice smatra jednim od najprofitabilnijih postupaka?
  8. Pomoću kojeg servisa Google prezentira sponzorirane oglase?
  9. Kako tražilica nalazi sjedište i kako se možemo povećati značaj svojeg sjedišta?
  10. Nabrojite neke tipove sadržaja koje možemo pretraživati tražilicom.
  11. Navedite pet osnovnih parametara koji utječu na prezentirane rezultate tražilice.
  12. Nabrojite tri osnovne kategorije upita.
  13. Objasnite od čega se obično sastoji SERP i po kojem se modelu skenira?
  14. Objasnite ukratko faze u onsite SEO procesu.
  15. Objasnite ukratko što obuhvaća postupak kreiranja persona?
  16. Objasnite čemu služi search engine health check?
  17. Objasnite kako struktura URL-a utječe na uspješnu onsite optimizaciju.
  18. Objasnite preporuke za korištenje oznake Title kod optimizacije mrežnog sjedišta.
  19. Ukratko objasnite korištenje dodatka YOAST SEO za WordPress CMS.
  20. Navedite po izboru pet zanimljivih brojčanih podataka vezano uz Google tražilicu (npr. broj podatkovnih centara, broj računala, brzinu i broj generiranih rezultata, broj obrađenih upita i sl.). Pri tome se poslužite webom.
PROJEKT1
  1. Napravite mrežno sjedište svoje zamišljene tvrtke.

Tvrtka se može baviti poslovima prema želji (ponuda/prodaja određenih roba i/ili usluga), no u području djelatnosti kojima se bavi mora biti i izrada i održavanje mrežnih sjedišta prema narudžbi. Svoj rad radite prema slijedećim odrednicama:

  • izrađuje se u HTML i CSS tehnologiji
  • koristi se RW dizajn (preporuka je mobile first razvoj)
  • naslovna stranica nosi naziv index.html
  • potrebno je koristiti isključivo jednu CSS datoteku sa stilovima, odnosno izbjegavati interno definiranje stilova u html datoteci (u slučaju korištenja nekog CSS okvira (framework), potrebno je osim gotovih imati i dio vlastitih stilova)
  • sve datoteke sjedišta trebaju biti uredno raspoređene u zajedničkoj mapi sa podmapama prema vrsti (html datoteke, css datoteka, grafički i drugi resursi)
  • kao logotip se koristi ranije izrađeni znak tvrtke
  • svi grafički sadržaji trebaju biti kvalitetni i pri tome je potrebno paziti na legalnost njihovog korištenja
  • sve stranice sjedišta estetski trebaju biti međusobno usklađene (to uključuje oblikovanja bojama – podloga, tekst, poveznice, zatim vrstu slova, izgled navigacijskih traka i dr.)
  • na svim stranicama trebaju biti jednaki i vidljivi zaglavlje sa logotipom i imenom tvrtke) i podnožje, te navigacijska traka (trenutno otvorena stranica označena je posebno)
  • sjedište se treba sastojati od najmanje četiri stranice za koje ste izgled skicirali već ranije (naslovna ili početna stranica (kratko predstavljanje tvrtke), katalog ili pregled proizvoda odnosno usluga u ponudi tvrtke, stranica sa preglednim cjenikom u tabličnom obliku (za minimalno desetak proizvoda ili usluga predstavljenih na stranici proizvoda) i stranica za kontakt i slično)

Ovaj rad tima smatrat će se uspješnim (za ocjenu odličan) samo ako je korektno izveden prema svim navedenim stavkama.