SJWP3 Teme, pitanja i zadaci

Sadržaj

  1. Osnove rada Interneta i web sjedišta
    1. Web sjedišta: zbirke datoteka i informacija kojima pristupamo putem računala i poslužitelja (servera) 
    2. Poslužitelji: računala koja spremaju sve podatke web sjedišta u veliku mrežu
    3. Preglednici: programi koji učitavaju i ispisuju sadržaj na računalu
  2. Osnovne vještine, jezici i alati/tehnologije razvoja mrežnih stranica i sjedišta
    1. Unos koda – editori (jsfiddle)
    2. Osnove HTML-a, CSS-a i JavaScript-a (SJWP HTML )
    3. Dizajn stranica i mrežnih sjedišta (1, )
    4. Biblioteke i okviri (jQuery, React.js, Bootstrap…)
    5. Drugi programski jezici (Python, Ruby (samo back-end)
    6. Git i GitHub
    7. CMS platforme (usporedba, udio, udio2, WordPress)
  3. Vodič za poslove (primanja)
  4. Resursi za pomoć i vježbu (mozilla)

Što se događa nakon utipkavanja URL-a u pregledniku

Preglednici i pretraživači

  1. Što je web preglednik?
  2. Koje vrste sadržaja osim web stranica otvaraju preglednici?
  3. Nabrojite bar tri različita protokola koje preglednici mogu prikazati.
  4. Što su plug-in-ovi, što omogućuju i kako se dodaju pregledniku? 
  5. Koja organizacija i koje njene specifikacije određuju kako bi web preglednici trebali prikazivati html sadržaj?
  6. Nabrojite i ukratko objasnite osnovne elemente korisničkog sučelja preglednika.
  7. Navedite i ukratko objasnite tri osnovne funkcije web-tražilica.
  8. Zbog čega je kod razvoja web sadržaja važno znati kako funkcioniraju preglednici, a kako tražilice?
  9. Što je i kako funkcionira E-A-T princip? Što je backlink?
  10. Što rade i za što se koriste web preglednici, čemu sve veću važnost pridaju suvremeni preglednici? 
  11. Koji su koraci u radu preglednika nakon upisa URL-a?
  12. Što je cross browser testiranje i zašto je važno?
  13. Objasnite općenito kako rade tražilice.  
  14. Na koje se načine ostvaruje upotrebljivost tražilice?
  15. Što podrazumijeva personalizacija tražilica?
  16. Objasnite SEO. Kako funkcionira i zašto je važno?

Skriptni jezici

  1. Napišite definiciju skriptnih jezika.
  2. Navedite primjere skriptnih jezika.
  3. Napišite definiciju jezika za označavanje (markup).
  4. Navedite primjere jezika za označavanje.
  5. Ukratko objasnite razliku između skriptiranja na poslužiteljskoj i na strani klijenta.
  6. Nabrojite i ukratko objasnite četiri prednosti skriptnih jezika.
  7.  Nabrojite četiri primjene skriptnih jezika.
  8.  Objasnite što je hypertext.
  9. Ukratko objasnite što je HTML DOM.

Sustavi boja (kompletan vodič)

  1. Koje sustave boja na zaslonu i pisaču najčešće koristimo?
  2. Koje su značajke sustava RGB?
  3. U čemu je razlika sustava RGBA u odnosu na RGB?
  4. Koje su značajke sustava CMYK? 
  5. Što znači kratica UI, a što UX kod web programiranja?
  6. Što je kotač boja?
  7. Nabrojite primarne boje.
  8. Nabrojite sekundarne boje.
  9. Koje su boje analogne? 
  10. Kada su boje monokromatske? 
  11. Na koji se način biraju komplementarne boje?
  12. Kako se boje označavaju?
  13. Navedite tri načina označavanja crnog elementa na stranici.
  14. Navedite bar tri načina označavanja da je neki elemenat na stranici bijeli.
  15. Navedite oznake koje bi koristili za element koji je neke sive nijanse.
  16. Što je ekstrahiranje boja neke slike? 
  17. Što se ne bi smjelo raditi kod korištenja loga naziva tvrtke? Navedite bar tri primjera.
  18. Napišite i ukratko objasnite osnovne značajke upotrebljivog UI oblikovanja (dizajna)?

Proces izrade web sjedišta

  1. Nabrojite korake (pet do osam) u procesu dizajna i razvoja mrežnog sjedišta. Opišite u nekoliko rečenica karakterstiike svakog koraka.
  2. Nabrojite najmanje pet različitih tehnologija koje pomažu u procesu razvoja mrežnog sjedišta. Napišite im kratice i ukratko opišite čemu služe.
  3. Što je, odnosno što opisuje vremenski plan razvoja mrežnog sjedišta? 
  4.  Što je mapa sjedišta? Skicirajte primjer.
  5. Što je mockup (wireframe)? 
  6. Što se podrazumijeva pod pojmom izgled web sjedišta (web site layout)?
  7. Što čini tzv. ROT analizu?

 

Kriteriji za ocjene iz predmeta skriptni jezici i web programiranje 

  1. Usvojenost programskih sadržaja (najmanje tri ispita – Uvod, HTML, CSS)
  2. Primjena (ocjenjene najmanje četiri vježbe i projekt)
  3. Sudjelovanje u np (najmanje tri do četiri ocjene):
    1. Ocjena iz postojećeg sjedišta (izgled, sadržaj, preglednost, boje, čitljivost, upotrebljivost, mogu biti sadržaji vezani za školu, za razne predmete, vježbe na daljinu i sl., više korisnih sadržaja omogućuje bolju ocjenu),
    2. ocjena bilježnice/bilješki
    3. aktivnost pri radu na daljinu i sl.
    4. vladanje i ponašanje za vrijeme sata
    5. redovitost u izvršavanju obaveza

Vježbe:

HTML – Q1, Q2