Uvod (rujan-listopad)
- (***) Skicirajte i objasnite osnovne komponente preglednika.
- (***) Objasnite osnovni tijek renderiranja stranice.
- (***) Objasnite parsing kod prikaza web sadržaja neke stranice.
- (***) Ukratko objasnite Google-ov algoritam pretraživanja.
- (***) Ukratko objasnite bing-ov algoritam pretraživanja.
- (***) Ukratko objasnite DuckDuckGo-ov algoritam pretraživanja.
- (***) Ukratko objasnite YouTube-ov algoritam pretraživanja.
LV04 Proces razvoja web sjedišta (pomoć: ideje za dizajn tehnologije mockup wireframe-mockup mapa sjedišta)
HTML (listopad-prosinac)
- LV05 HTML osnove
- LV06 HTML stilovi, slike, poveznice
- LV07 HTML liste i tablice
- LV08 HTML obrasci
- LV09 HTML meta podaci, putanje
- LV10 HTML Media
- LV11 HTML Layout
- LV12 Izrada mrežnog sjedišta (česte greške dizajnera mockplus)
- LV13 HTML – rad na mrežnoj stranici
CSS
siječanj
- LV14_ CSS povezivanje, vrste i sintaksa
- LV15_ CSS vrste selektora i njihova primjena (vjezbe/css)
- LV16_ CSS pozadine i prikaz elemenata na stranici
- LV17_ CSS model kutije, tekst i ikone
veljača
- LV18_CSS poveznice, tablice i liste
- LV19_ CSS prikaz, pozicioniranje i prozirnost (VJEZBA, VJEZBA)
- LV20_ CSS layout (maxwidth, overflow, block, align)
ožujak
-
- LV21_ CSS pseudoklase, pseudoelementi (kombinatori)
- LV22_ CSS navigacija, slike i galerija
- LV23_ CSS flex-model
travanj
- LV24_ CSS prijelazi (tranzicije)
- LV25_ CSS – obrasci (forms), brojači (counters), web izgled (layout)
- projekt1 – logotip
- LV26_ CSS responzivni web dizajn
- LV27_ CSS – Media queries
- projekt1 – OPIS
- kriteriji za ocjenjivanje (ocjenjivanjeprojektnogzadatka)
- LV28_ CSS animacije ( CSS animacije) – kviz
svibanj
- LV29 CSS RWD okviri (framework)
- LV30 SEO*** (SEO preporuke, pitanja – u nastavku)
- Rad na projektnom zadatku
- projekt2 – opis p2
- LV31 PREGLED projekata
- LV32 PREGLED projekata / Zaključivanje ocjena
lipanj
- LV33: Zaključivanje ocjena
- LV34:
- LV35:
***SEO / optimizacija
- Što je i što ima za cilj optimizacija mrežnog sjedišta za tražilice
- Opišite kako možemo podijeliti proces optimizacije (3)?
- Koji je osnovni, a koji sporedni cilj optimizacije mrežnog sjedišta?
- Što predstavlja konverzija i kako se događa?
- Opišite koje vrste rezultata tražilice prezentiraju korisniku (2).
- Koliki se postotak svih klikova na tražilici odvija na prvoj stranici?
- Zašto se optimizacija mrežnog sjedišta za tražilice smatra jednim od najprofitabilnijih postupaka?
- Pomoću kojeg servisa Google prezentira sponzorirane oglase?
- Kako tražilica nalazi sjedište i kako se možemo povećati značaj svojeg sjedišta?
- Nabrojite neke tipove sadržaja koje možemo pretraživati tražilicom.
- Navedite pet osnovnih parametara koji utječu na prezentirane rezultate tražilice.
- Nabrojite tri osnovne kategorije upita.
- Objasnite od čega se obično sastoji SERP i po kojem se modelu skenira?
- Objasnite ukratko faze u onsite SEO procesu.
- Objasnite ukratko što obuhvaća postupak kreiranja persona?
- Objasnite čemu služi search engine health check?
- Objasnite kako struktura URL-a utječe na uspješnu onsite optimizaciju.
- Objasnite preporuke za korištenje oznake Title kod optimizacije mrežnog sjedišta.
- Ukratko objasnite korištenje dodatka YOAST SEO za WordPress CMS.
- Navedite po izboru pet zanimljivih brojčanih podataka vezano uz Google tražilicu (npr. broj podatkovnih centara, broj računala, brzinu i broj generiranih rezultata, broj obrađenih upita i sl.). Pri tome se poslužite webom.
PROJEKT1
- Napravite mrežno sjedište svoje zamišljene tvrtke.
Tvrtka se može baviti poslovima prema želji (ponuda/prodaja određenih roba i/ili usluga), no u području djelatnosti kojima se bavi mora biti i izrada i održavanje mrežnih sjedišta prema narudžbi. Svoj rad radite prema slijedećim odrednicama:
- izrađuje se u HTML i CSS tehnologiji
- koristi se RW dizajn (preporuka je mobile first razvoj)
- naslovna stranica nosi naziv index.html
- potrebno je koristiti isključivo jednu CSS datoteku sa stilovima, odnosno izbjegavati interno definiranje stilova u html datoteci (u slučaju korištenja nekog CSS okvira (framework), potrebno je osim gotovih imati i dio vlastitih stilova)
- sve datoteke sjedišta trebaju biti uredno raspoređene u zajedničkoj mapi sa podmapama prema vrsti (html datoteke, css datoteka, grafički i drugi resursi)
- kao logotip se koristi ranije izrađeni znak tvrtke
- svi grafički sadržaji trebaju biti kvalitetni i pri tome je potrebno paziti na legalnost njihovog korištenja
- sve stranice sjedišta estetski trebaju biti međusobno usklađene (to uključuje oblikovanja bojama – podloga, tekst, poveznice, zatim vrstu slova, izgled navigacijskih traka i dr.)
- na svim stranicama trebaju biti jednaki i vidljivi zaglavlje sa logotipom i imenom tvrtke) i podnožje, te navigacijska traka (trenutno otvorena stranica označena je posebno)
- sjedište se treba sastojati od najmanje četiri stranice za koje ste izgled skicirali već ranije (naslovna ili početna stranica (kratko predstavljanje tvrtke), katalog ili pregled proizvoda odnosno usluga u ponudi tvrtke, stranica sa preglednim cjenikom u tabličnom obliku (za minimalno desetak proizvoda ili usluga predstavljenih na stranici proizvoda) i stranica za kontakt i slično)
Ovaj rad tima smatrat će se uspješnim (za ocjenu odličan) samo ako je korektno izveden prema svim navedenim stavkama.